Skip to content Skip to footer

Verhuren?

Meer over

Uw verhuurinkomsten

Hoeveel kan ik verdienen door mijn vakantiehuis te verhuren via NOVASOL?

Uw opbrengsten zijn afhankelijk van een breed scala aan factoren, zoals de locatie, standaard en faciliteiten binnen en buiten uw vakantiehuis. Het aantal weken dat u uw woning beschikbaar stelt, is ook belangrijk voor uw verhuurinkomsten. We stellen een realistische prognose op gebaseerd op de aanwezige faciliteiten en uw wensen voor de te verhuren periodes. We kunnen u ook adviseren over hoe u uw vakantiehuis nog competitiever kunt maken op de verhuurmarkt. Dat kan gaan om kleine tot grotere investeringen waarbij we tevens inzichtelijk kunnen maken hoeveel extra rendement daar tegenover staat.

Hoeveel commissie wordt er aangerekend?

Property Invest komt met u een eigenaarsvergoeding overeen waarop er 14,5% commissie wordt afgehouden.

Hoe en wanneer krijg ik betaald?

U ontvangt uw netto huurvergoedingen middels een bankoverschrijving rechtstreeks op het door u gekozen bankrekeningnummer. De betaling wordt gedaan de maand volgend op de gemaakte boekingen. Bijvoorbeeld: boekingen in de maand juli worden uitbetaald in augustus.

Wat gebeurt er met mijn betaling als mijn gasten hun reservering annuleren?

Als een gast een bevestigde boeking annuleert binnen een bepaald aantal dagen voorafgaand aan zijn geplande aankomst, dekken we 100% van de verloren huurprijs.

Hoe weet ik dat ik de juiste prijs krijg voor mijn huurobject?

Op basis van onze ervaring met vergelijkbare vakantiewoningen en uitgebreide marktanalyse bepalen wij de seizoensprijzen die het beste bij uw vakantiehuis passen. We volgen continu vakantietrends over de hele wereld en gebruiken de kennis en ervaring die Novasol al meer dan 50 jaar in de branche heeft opgebouwd om ervoor te zorgen dat uw vakantiehuis zo concurrerend mogelijk is - inclusief de juiste prijs-kwaliteit balans.
Meer over

VERHUREN VIA PROPERTY INVEST/NOVASOL

Wat is het verschil tussen het verhuren van mijn vakantiehuis via NOVASOL/Property Invest en het zelf doen?

Het verhuren van uw vakantiehuis kost veel tijd en moeite. Het vereist veel administratie, het bepalen van een passend prijsniveau tijdens een verhuurseizoen om zoveel mogelijk boekingen voor de beste prijs te garanderen, het promoten van uw vakantiehuis via meerdere kanalen, het afhandelen van boekingen en het behandelen van vragen van gasten en mogelijke problemen voor, tijdens en na het verblijf en nog veel meer.Als u ons als uw verhuurpartner kiest, zorgen wij voor dit alles. Daarnaast maken we gebruik van onze 50 jaar ervaring en doorlopende analyse van en inzicht in de vakantiemarkt om ervoor te zorgen dat u de best mogelijke verhuurervaring heeft.

Wanneer staat mijn vakantiehuis online nadat de overeenkomst is ondertekend?

Nadat de verhuurovereenkomst is ondertekend, duurt het meestal drie tot zeven werkdagen voordat uw vakantiehuis online staat op onze website en kan worden geboekt.

Is NOVASOL/PROPERTY INVEST geschikt voor mij als ik mijn vakantiehuis maar een paar weken per jaar wil verhuren?

Het hangt af van het aantal weken en de periode van het jaar dat u in gedachten heeft. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Wanneer kunnen onze gasten mijn vakantiehuis boeken?

Normaal gesproken lopen onze verhuurweken van zaterdag tot zaterdag wat goed aansluit bij de wensen van een internationale doelgroep. Bijvoorbeeld Duitsers komen graag aan op een zaterdag i.p.v. een vrijdag. Als u aan de groeiende marktvraag naar meer flexibiliteit tegemoet wilt komen kunt u bovendien specifieke concepten kiezen die kortere verblijfsperiodes en een dagelijkse aankomst en vertrek mogelijk maken.

Hoe lang is de verhuurbemiddelingsovereenkomst geldig?

Wanneer u een samenwerking met ons aangaat, maakt u een overeenkomst die geldig is voor het lopende en het daaropvolgende jaar. Nadien wordt de overeenkomst automatisch telkens één jaar verlengd. Als u wilt, kunt u uw overeenkomst natuurlijk aan het einde van elke overeenkomstperiode beëindigen.
Meer over

Promotie van uw vakantiehuis

Wie maakt foto's en maakt een complete presentatie van mijn vakantiehuis?

We zorgen voor elk aspect in de promotie van uw vakantiehuis in vele talen op de eigen website en op die van onze vele boekingspartners. Wij zorgen voor de fotografie en onze copywriters maken een presentatie die, samen met afbeeldingen van hoge kwaliteit, uw vakantiehuis in optima forma aan vakantiegangers presenteert.

Waar komen de gasten vandaan?

Uw vakantiehuis wordt wereldwijd gepromoot via websites, sociale media, advertenties en een netwerk van meer dan 10.000 boekingspartners. Daarom bezoeken gasten uit heel Europa en zelfs daarbuiten onze vakantiehuizen. Ze komen bijvoorbeeld uit Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Nederland, Zweden, Noorwegen, Oostenrijk, Kroatië, Italië, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en vele andere landen. De bestemming bepaalt waar de meeste gasten vandaan komen. Voor bestemming Nederland komt bijvoorbeeld meer dan 70% van de gasten uit Duitsland. Een interessante doelgroep, want zij boeken doorgaans vroeg, verblijven langer en besteden lokaal relatief veel. Als huiseigenaar bij NOVASOL heeft u toegang tot uw eigen persoonlijke huiseigenarenpagina, waar u uw huur kunt volgen en precies kunt zien waar uw gasten vandaan komen.
Meer over

Boekingen en gasten

Wat gebeurt er als mijn vakantiehuis is geboekt?

U ontvangt een melding per e-mail, sms of beide. U kunt details over al uw boekingen vinden op uw persoonlijke startpagina, waartoe u toegang hebt wanneer u uw vakantiehuis bij ons verhuurt.

Kan ik persoonlijke bezittingen in mijn vakantiehuis bewaren?

Ja natuurlijk. We adviseren wel om uw privé-eigendommen in een duidelijk gemarkeerde en afgesloten ruimte, kast of iets dergelijks te bewaren.
Meer over

Verzekering van uw vakantiehuis

Wat gebeurt er als een gast mijn vakantiehuis beschadigt?

Wij vinden het belangrijk dat u zich prettig voelt wanneer u uw vakantiehuis verhuurt. Daarom geeft onze huiseigenarenverzekering automatisch dekking aan NOVASOL huiseigenaren. De verzekering vormt een aanvulling op uw eigen verzekering.

De huiseigenarenverzekering geeft *:

• dekking bij fysieke schade aan de huuraccommodatie en aanverwante roerende goederen veroorzaakt door een NOVASOL-gast • dekking in het geval van verloren huurinkomsten als de reparatie van de schade betekent dat u bestaande boekingen moet annuleren.• dekking met slechts 135 EUR eigen risico. De huiseigenarenverzekering dekt ook het verschil als uw eigen vakantiehuisverzekering een letsel dekt en uw eigen risico meer dan 135 EUR is.… en veel meer! Bovendien dekken we met ons Minor Damage Concept de kosten van kleinere schade tot 135 EUR. Op deze manier bent u goed beschermd tegen onvoorziene schade en kosten in verband met de verhuur van uw vakantiehuis.* Onder bepaalde voorwaarden

Brengt NOVASOL een borg bij de gasten in rekening?

Als algemene regel geldt dat gasten geen borg betalen.Wij bieden in plaats daarvan een concept aan dat we het Minor Damage Concept noemen.Dit betekent dat als een gast tijdens het verblijf per ongeluk een kleine schade in uw vakantiehuis veroorzaakt, wij de kosten terugbetalen die kunnen worden gemaakt in verband met reparatie of aankoop van nieuwe artikelen met een maximum van 135 EUR per verblijf *. Met dit concept willen we u beschermen tegen onvoorziene kosten in verband met de verhuur van uw vakantiehuis en tegelijkertijd voorkomen dat onze gasten een naar gevoel overhouden door een vergoeding te vragen voor een kleine en onopzettelijke schade.Het concept dient als een aanvulling op onze huiseigenarenverzekering. Deze verzekering dekt veel schades aan uw vakantiehuis en inventaris indien deze is veroorzaakt door een NOVASOL-gast waarbij het schadebedrag hoger is dan 135 EUR en uw eigen verzekering geen dekking biedt *.* Onder bepaalde voorwaarden

In contact komen?

Neem contact met ons op voor overleg. Onze experts beantwoorden graag al uw vragen en vinden de best mogelijke oplossing voor het project waar wij u kunnen bij helpen.

Property Invest

Kapelstraat 137 / A,
8450 Bredene |  België
BE 0769.444.778

Property Invest © 2024. Alle rechten voorbehouden   |    Privacy Policy

nl_NL_formalNL